Тематична програма: Киното като ПРАЗНИК : Гала на фестивалите Vol. 2

Месец октомври е посветен на фестивалите, акцентиращи върху различното и жанровото кино. Тяхното възникване, история и фокус са различни, а ежегодните им издания са своеобразен празник за създателите, операторите и почитателите на филмовото изкуство в неговото специфично многообразие. Съвместно с Early Bird International Student Film Festival, Sofia MENAR Film Festival и Sofia BITING Docs е изготвена специална програма, включваща ексклузивни прожекции на любими, селектирани или наградени филми от изданията на тези знакови кинофоруми.

Програма:

Фокус: Международен студентски филмов фестивал „Ранно пиле” / Early Bird International Student Film Festival

Международният студентски филмов фестивал „Ранно пиле” е най-големият български форум за иновативни студентски късометражни филми. Той е фестивалът, който вече седемнадесет години помага на младите филмови творци да достигнат до широката публика. Фестивалът „Ранно пиле“ е създаден от Американска фондация за България – клон България през 2005 г., като още от  второто си издание той става международен. Основна цел на фестивала е не само да предостави на публиката възможност да се срещне отблизо с изкуството, мирогледа и естетиката на младите кинотворци, но и да осигури място за обмяна на опит и идеи между участващите студенти и преподаватели чрез организираните прожекции и образователни модули като майсторски класове и уъркшопи.

„Ранно пиле: Колекция от добро настроение“

Ексклузивна прожекция на 26 октомври (вторник), 19:30 ч., Културен Център G8

Международната студентска програма включва забавни и позитивни филми на четирима млади кинотовроци – студенти от Нов Български Университет, Държавния университет по операторско майсторство „С. Герасимов“, Русия, Румънската академия по театрални изкуства и кинематография и Израелското училище по изкуствата ‘Kibbutzim College’. Две от заглавията са носители на Голямата награда „Ранно пиле“ за 2017 („Секс, лула, омлет“) и 2019 („Милиард“), а останалите филми са част от официалната селекция на фестивала за 2021 г . –   „Бунтът на костюма“ и „Еднорог в Тел Авив“. Програмата предшества започващото след броени дни 17-то издание на Международният студентски филмов фестивал „Ранно пиле“ / 17th edition of Early Bird International Student Film Festival.

Бунтът на костюма / The Revolt of the Suit / България / 2021 / 10 мин

Официална селекция „Ранно пиле 2021“

Сценарий и режисура: Кристина Христова

Оператор: Емилиан Дечев

Музика: Миленита

Младият счетоводител Деян е влюбен в колежката си Стела. Един ден шефът ги привиква заради сгрешена фактура. Така Деян открива, че щом разкопчае ризата си, придобива суперсила – смелост да се опълчи на шефа. Това води до печалби в любовта и загуби в професионален план.

 

Еднорог в Тел Авив / A Unicorn in Tel Aviv / Израел / 2019 / 20 мин.

Официална селекция „Ранно пиле 2021“

Сценарий и режисура: Зоар Балас

Оператор: Гал Дулев

Монтаж: Ори Синай

28-годишната Алона се опитва да се приспособи в големия град, въпреки че предпочита да живее офлайн. На ръба на отказването градът разгръща своята любов и обич.

 

Милиард / Miliard / Русия / 2018 / 21 мин.

Голяма награда „Ранно пиле 2019“

Сценарий и режисура: Евгений Дудчак

Оператор: Иван Гринченко

Монтаж: Евгений Дудчак

Музика: Октавиан Котет

Джордже е вдовец, който изживява спокойно последните си години някъде на края на света в едно село в Молдова. Джордже смята, че животът непрекъснато го подминава, до деня, в който забелязва, че дървената му тоалетна има способността да го телепортира от едно място на друго. Той може да посети Токио, да изкачи Еверест, да посети различни туристически дестинации. Големите желания са родени от големи възможности – ще бъде ли в състояние да устои на всички изкушения на съвременния свят? Зависи само от него.

 

Секс, лула, омлет / Sex, pipe, omelette / Румъния / 2016 / 23 мин.

Голяма награда „Ранно пиле 2017“

Режисьор: Ана-Мария Команеску
Сценарий: Ана-Мария Команеску, Андрей Хутулак
Оператор: Тудор Платон

Виктор е привлечен от съпругата на Филип. Филип е привлечен от съпругата на Виктор. Виктор и Филип живеят врата до врата, освен това са добри приятели.

 

 

Фокус: Sofia Middle East & North African Region Film Festival

Sofia MENAR Film Festival се организира от “Позор” и запознава българската публика с културата и традициите на ислямския свят. Програмата на Sofia MENAR Film Festival представя най-доброто от игралното, документалното и късометражното кино на Близкия изток, Централна Азия и Северна Африка, като включва и специално подбрани тематични събития, свързани с държавите от този регион, както и с обичаите на етническите групи, които обитават земите им. Фестивалът е основан през 2009 година.

Ексклузивна прожекция на 28 октомври (четвъртък), 19:00 ч, Културен Център G8

Не ме е яд / Aks Asabani Nistam!

Иран, 2014, 110′

Режисьор: Реза Дормишиян

C: Баран Косари, Навид Мохамадзааде, Милад Рахими

Сетаре и Навид са двама влюбени, които се запознават в университета по време на протестите от 2009. Младият кюрд Навид е идеалист и романтик, той не може да удържи гнева си, затова че са го изхвърлили без причина от университета. След четири години усилия да се стабилизира финансово, за да може да се ожени, всичко отива на вятъра – шокиращо и неочаквано. Ядосан е на несправедливия живот, ядосан е на неправдите в обществото, ядосан е, че любовта може да му изиграе лоша шега и е готов на всичко за да я спаси.

Фокус: SOFIA BITING DOCS

SOFIA BITING DOCS представя селекция от награждавани документални филми, засягащи на пръв поглед преексплоатирани, но същевременно важни теми като нарушаването на човешките права, интеграцията на малцинствата в обществото, проблемите с околната среда, както и всичко от документалното кино, което показва интересни истории и хора, информира, провокира и го дискутира.

Паралелно с филмовите прожекции, в рамките на фестивала се организират дебати и лекции, които разглеждат различни „хапливи“ и неудобни за много хора въпроси като целта им е не толкова да се намерят решения на проблемите, а да ги популяризират и да информират, като в търсене на обективността да отговорят на много въпроси, които всеки от нас си задава.

Фестивалът се организира от „Позор“ със съдействието на фестивала за човешки права „Един свят“ в Прага, Чешкия център в София и фондация „Кино Изток“.

Ексклузивна прожекция на 30 октомври (събота), 18:15 ч., Културен Център G8

Йога: Архитектура на спокойствието / On Yoga the architecture of peace

Бразилия/Индия/САЩ/Китай, 2017, 87′

Режисьор: Ейтор Далия

25 години в обектива на Майкъл О`Нийл попадат световни кинозвезди и велики личности. Снима за Fortune, Vanity Fair и Glamour, но богатството, панаирът на суетата и блясъкът не му стигат, за да е щастлив. Едно лично премеждие преобръща живота му и той започва да следва пътя на духа си чрез йога. Заминава за Индия и Тибет, за да се срещне със своите духовни учители и йогини. „Пътуването никога нямаше конкретна крайна цел, беше просто моят личен път в йогата. Пътят беше река, а целта беше да си във водата. Енергията течеше като поток във връзката ми с йога. Нужни са ни само малко спокойствие и тишина, за да съпреживеем тези неща.“

публикувано на 20.10.2021 в 13:27

 

Отзвук от G8 Кинолекториум: Киното като Вкус: Япония x 3: кино, пътешествие и вкус

В месеца, посветен на фестивалите с фокус върху жанровото кино Ви припомняме акценти от тематичната филмова вечер Япония x 3: кино, пътешествие и вкус, проведена в рамките на програма G8 Кинолекториум: Киното като Вкус, с която бе открито тазгодишното издание на Кино за пътешественици. Искрена благодарност към Здравко Григоров и Ангел Хаджийски от сдружение „Позор“, които със своите прекрасни фестивали срещат публиката с различното кино. Очаквайте ексклузивните прожекции, представени от Sofia MENAR и Sofia Biting Docs този месец в рамките на Гала на фестивалите Vol. 2.

публикувано на 10.10.2021 в 12:04

 

Анамнезия – създаването на един музикален видеоклип

Филмът проследява процеса и етапите на създаване на музикален видеоклип в рамките на проведената двудневна филмова работилница по операторско майсторство и монтаж „Киното като Игра“. Благодарим на ръководителите на ателиетата – Момчил Александров и Руслан Грудев – Роко за прекрасната работа и менторство, както и на любознателните и талантливи участници, които станаха част от авторският екип, реализирал това видео.

Изключително признателни сме и на Денис Апов за съгласието му да се включи във филмовата работилница, предоставяйки възможност на участниците за създаването на видеоклип към неговата авторска песен „Анамнезия“.

Прекрасният резултат е показателен за добрата работа в екип, когато целта и посоките са ясни и всички откриват смисъл и удовлетворение.

публикувано на 05.10.2021 в 23:50

 

Тематична програма: Киното като ИГРА

Филмова работилница по операторско майсторство и монтаж

2526 септември 2021, Културен Център G8

Charlie Chaplin directing (Source: https://www.filminquiry.com/the-beginners-guide-charlie-chaplin/)

В началото на новата учебна година каним младите кинолюбители на двудневна филмова работилница, включваща ателиета по операторско майсторство и монтаж. Тематично месец септември в програмата на кинолекториума е посветен на кинообразованието и е насочен към учениците с интерес към филмовото изкуство. След работилницата по детска анимация през юни и богатата студентска късометражна програма през август, фокусът сега са младите кинолюбители, които са на прага на избора на своя професионален и творчески път. За тях са организирани ателиетата по операторско майсторство, монтаж и дигитална постпродукция, на които те ще могат да се запознаят с основните стандарти и правила при реализацията на кратки аудиовизуални форми. Участниците ще имат възможност да работят в екип по създаването на оригинално авторско произведение.

Двудневна филмова работилница по операторско майсторство и монтаж

Работилницата ще се проведе в рамките на два дни – 25 и 26 септември от 12 до 18 ч. в Културен Център G8 с ментори – Момчил Александров и Руслан Грудев, които са професионалисти с дългогодишен опит във филмовото производство, музикалната и рекламната индустрия.

Киноателие по операторско майсторство, 25 септември (събота), 12-18 ч.,

В рамките на ателието ще бъде заснета кратка аудиовизуална форма. Ментор и обучител на ателието е Момчил Александров, който е оператор с богат професионален опит. Той е завършил визуални изкуства в UNIVERSIDAD COMPLUTENSE DE MADRID – Ciencias de la imagen и е преподавател по операторско майсторство и монтаж във Film Training School for Juveniles.

Киноателие по монтаж и дигитална постпродукция, 26 септември (неделя), 12-18 ч.,

В рамките на ателието ще бъде монтирана и финализирана кратката аудиозуална форма, създадена от младежите с помощта на техните ментори. Ментор на ателието е Руслан Грудев, международно сертифициран обучител по софтуерни програми за дигитална обработка на изображения и постпродукция, но също и режисьор, монтажист и супервайзър постпродукция с богат професионален опит.

Двудневната работилница ще бъде закрита с филмова прожекция на аудиовизуалната форма, изработена по време на ателиетата, която ще бъде представена на 26 септември в 18 часа в Културен Център G8.

Детайли за киноателиетата:

  • Място: Културен Център G8
  • Провеждане: 25-26 септември от 12 до 18 ч.
  • Максимален брой участници: 10 ученици
  • Възраст на участниците: 14 – 18 години
  • Записване за участие на имейла на Културен Център G8: g8cinema@gmail.com

Моля, изпращайте Вашите заявки за записване за участие в ателиетата до 23 септември 2021 г. Поради спазването на настоящите противоепидемични мерки броят на участниците е ограничен. При по-ранно запълване на местата, ще бъде публикувано съобщение на сайта на Културен Център G8 и на фейсбук страницата на Г8 Кинолекториум.

публикувано на 15.09.2021 в 10:00

 

Тематична програма: Киното като МЕЧТА

28 август (събота), 19:30, Културен Център G8

Кадър от „Душа ООД“ на Ивайло Делчев

Най-слънчевият месец от годината e посветен на студентите по киноспециалности в България (бъдещи, настоящи и алумни).Студентската филмова програма включва 12 филма – игрални, документални и анимационни, селектирани от Александър Милушев (НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“), Магдалена Стоилова (НБУ) и Мартин Дангов (ЮЗУ „Неофит Рилски“) като автори и куратори с подкрепата на доц. д-р Ирина Китова, научен консултант на проекта „Г8 Кинолекториум: Киното като…“.  Разнообразната късометражна програма представя прекрасните и чудати светове на талантливи млади хора, в които дори и когато отчаянието прониква все по-дълбоко, светлината на надеждата никога не угасва.

Мястото на този фокус в едногодишната програма на кинолекториума е изключително важно, защото той представя най-големите мечтатели в киното, които с вдъхновение, чувствителност, кураж, отдаденост, талант, с малко опит и предимно „на мускули“, правят своите първи стъпки във филмовото изкуство.

Не е случайно и съпътстващото събитие на програмата – фотографската изложба „Фемьо. Островът на пробуждането.“ на Ивайло Пенчев, бакалавър по „Филмова и телевизионна режисура“, ЮЗУ „Неофит Рилски“.

Защото образованието в областта на киното не е само възможност за професия, но и призвание, което разширява хоризонтите, пътищата и предизвикателствата. То може да подтикне мечтателите към самопознание, разбиране за света, изследване на нови територии на духовните пространства, реалността или безкрайните Вселени, родени от човешкото въображение.

А колко пътища може да преброди човек…

„Краве-показател“, Ивайло Пенчев

публикувано на 21.08.2021 в 17:01

Тематична програма: Киното като ВКУС

Япония x 3: кино, пътешествие и вкус

31 юли (събота), 18:30, Културен Център G8

Асакуса. Личен архив (©) Здравко Григоров и Ангел Хаджийски

В месеца от лекториума, посветен на жанровото кино, Ви каним на специално събитие, организирано съвместно със Здравко Григоров и Ангел Хаджийски от сдружение „Позор“, познати на публиката с фестивалите, акцентиращи върху различното кино: SofiaMENAR, Кино за пътешественици и Sofia Biting Docs.

На 31 юли те ще ни отведат в Япония с тематична презентация, традиционен японски сладкиш и ексклузивна прожекция на филма „Глътка чай“. А дотогава, може да се запознаете с техните пътеписи „Там, където слънцето изгрява“ и „С кораб около Япония“.

От 31 юли до 15 август в кинодвора на Културен Център G8 ще имате възможност да видите и избрани впечатляващи фотографии от техни пътешествия из Япония, Карибите, Централна Азия и Южна Африка.

Глътка чай/ The Taste of Tea
Япония, 143 минути
Режисьор: Катсухито Иши
В ролите: Таданобу Асано, Мая Бано, Такахиро Сато, Кайжи Морияма, Ринко Кикучи

Задълбочен портрет на едно нетрадиционно японско семейство, в което майката съвместява домакинската работа със създаването на анимационни филми, дядото помага на майката с различни ексцентрични идеи относно филмите и в същото време се опитва да запише своето първо парче, а на внучката постоянно и се привижда уголемена версия на самата нея.

Забавна история, представена с изтънчен източен маниер, много красиви кадри и впечатляващ актьорски състав включващ любимеца на Такеши Китано – Таданобу Асано, отличен с наградата за мъжка роля от фестивала във Венеция, номинираната за „Оскар” за ролята си във „Вавилон” Ринко Кикучи, един от най-популярните съвременни хореографи Кайжи Морияма и новите надежди на японското кино Такахиро Сато и Ана Тсучия.

Програма на събитието:

18:30  Културен център G8 – Кинодвор
Презентация за Япония на Здравко Григоров и Ангел Хаджийски
+ традиционен японски сладкиш с матча

19:00 Културен център G8 – Кинозала
Ексклузивна прожекция на „Глътка чай“

Вход за събитието (презентация +прожекция): 9 лв. / 7 лв. за пенсионери и учащи

публикувано на 08.07.2021 в 15:01

 

От създаването до премиерата на една анимация

Филм, проследяващ етапите на създаване на анимационния филм „Киното като дъга“ в рамките на проведената двудневна работилница по детска анимация с ръководител доц. д-р Радостина Нейкова до неговата премиера, съпроводена и с демонстрации на ретро прожекционна техника от Любителския музей на киното на Културен Център G8. Надяваме се, че това бе забавно и образователно приключение за малките участници и кинолюбители, които видяха процеса на създаване на един филм, а също и развитието на киното като изкуство, носители и технологии.

публикувано на 19.07.2021 в 11:46

Киното като Дъга

онлайн премиера

 

Посрещаме лятната ваканция с онлайн премиера на анимационния филм, създаден по време на проведената работилница по детска анимация „Киното като ДЪГА“ с ръководител доц.д-р Радостина Нейкова.

Благодарим на децата за прекрасните идеи, сръчност и креативност, както и на техните учители, родители и приятели, които ги подкрепиха в техните първи опити в анимационното кино! Изключително сме признателни и на доц.д-р Радостина Нейкова за прекрасната реализация на идеите на децата!

Пожелаваме Ви приятно гледане!

публикувано на 01.07.2021 в 20:21

 

От любов към киното: акценти от Гала на фестивалите

Международните филмови фестивали, организирани и провеждани в България, имат своето значимо място като посредници между прекрасни филмови образци, техните автори и създатели, и зрителите. Целта на тази специална програма, включваща срещи и селекция от знакови филми, бе да подчерате сериозното културно присъствие и безценен принос на представените фестивали в съвременния културен живот и във формирането на вкус, потребност и отношение към седмото изкуство.

Надяваме се, че чрез специалните срещи със създателите, артистични директори и програматори на тези значими ежегодни киносъбития успяхме да споделим любовта си към филмовото изкуство в неговото жанрово многообразие, която свързва  фестивалите, кината и публиката.

Искрена благодарност към Владимир Трифонов (Киномания), Мира Сталева (Международен София Филм Фест), Жаклин Вагенщайн (Кино-литературен фестивал Синелибри), Найо Тицин (Международен Филмов Фестивал за документални филми за изкуство Мастер оф Арт) и публиката с избрани моменти от срещите в рамките на проведената Гала на фестивалите в Културен Център  G8.

публикувано на 15.06.2021 в 11:34

Тематична програма: Киното като ДЪГА

от 28 до 30 юни в Културен Център G8

В месеца на децата и началото на лятото каним нашите малки кинолюбители и приятели на Културен Център G8 на детска работилница по анимация, специална тематична филмова прожекция и допълнителни забавления. Всички събития в програмата са безплатни.

Работилница по детска анимация

Работилницата ще се проведе в рамките на два дни, на 28 и 29 юни от 14 до 19 ч. в Културен Център G8. Децата ще работят с доц. д-р Радостина Нейкова, която е много талантлив български аниматор и има голям опит в организирането и провеждането на детски работилници в България и по света.

Снимки: Архив Радост Нейкова

Детайли за работилницата:

  • Място: Културен Център G8
  • Провеждане: 28-29 юни от 14 до 19 ч.
  • Максимален брой участници: 15 деца
  • Възраст на участниците: 7 – 13 години
  • Записване за участие на имейла на Културен Център G8  g8cinema@gmail.com

Моля, изпращайте Вашите заявки за записване за участие в работилницата до 25 юни 2021 г. При по-ранно запълване на местата, ще бъде публикувано съобщение на сайта на Културен Център G8 и на фейсбук страницата на Г8 Кинолекториум.

Тематична филмова програма: Киното като Дъга, 30 юни (сряда), 17:00 ч.

  • Премиера на анимационния филм, изработен в рамките на работилницата
  • Прожекция на студентски анимационни филми за деца
  • Допълнителна програма от интересни демонстрации и презентации

Открит урок в „Любителския музей на киното“ на Културен Център G8: Архив, Културен Център G8

С този тридневен празник ще изпратим заедно месец юни с добро настроение

за да посрещнем лятната ваканция. Очакваме Ви, деца!

публикувано на 09.06.2021 в 21:32

 

Тематична програма: Киното като ПРАЗНИК : Гала на фестивалите Vol. 1

Месец май е посветен на международните филмови фестивали, организирани и провеждани в България. Тяхното създаване, история и фокус са различни, а ежегодните им издания са своеобразен празник за създателите, операторите и почитателите на филмовото изкуство. Съвместно с Киномания, София Филм Фест, Синелибри и Мастер оф Арт е селектирана специална програма, включваща знакови и любими филми от изданията на фестивалите и събития, представящи тяхната дейност.

Програма:

Фокус: Международен Филмов Фестивал Мастер оф Арт

ФРАНК ЛОЙД РАЙТ – ФЕНИКСЪТ ОТ ПЕПЕЛТА, 16 май (неделя), 16:00 ч.

Представяне на Мастер оф Арт – единственият в Източна Европа международен филмов фестивал за документални филми за изкуство от неговия създател и артистичен директор – Найо Тицин

ВАН ГОГ И ЯПОНИЯ, 16 май (неделя), 17:15 ч.

 

 Фокус: Киномания

Представяне на един от най-любимите родни кинофестивали – Киномания, който радва публиката вече повече от три десетилетия, от неговите дългогодишни организатори и програматори – Владимир Трифонов и Еми Азарян

ТЕ, 22 май (събота), 20:30 ч.

ПАТЕРСЪН, 22 май (събота), 20:30 ч.

 

Фокус: Международен филмов фестивал София Филм Фест

Представяне на най-голямото международно киносъбитие на България – София Филм Фест от Мира Сталева, изпълнителен директор на София Мийтингс и София Филм Фест

ПРЕГРЪДКАТА НА ЗМИЯТА, 26 май (сряда), 19:00 ч.

 

Фокус: Международен кино-литературен фестивал Синелибри

Представяне на единствения по рода си кино-литературен фестивал Синелибри от неговия основател и директор – Жаклин Вагенщайн

ГЕНИЯТ , 29 май (събота), 20:45 ч.

ИДЕАЛЪТ, 29 май (събота), 20:45 ч.

 

КИНОМАНИЯ (Cinemania) е най-старото и най-популярно филмово събитие в България, наследило Световната кинопанорама, създадена през 1987 г. За 34 години от съществуването си фестивалът се наложи като чакано събитие, което има своята вярна публика.

Основни акценти в програмата в последните години са рубриките „Фестивал на фестиавлите“, „Музикални филми“ и „Класически удоволствия“, в която се представят реставрирани копия на класически шедьоври. Вече 10 години поред в рамките на Киномания се провежда и Фестивалът на френския филм. Формирането на филмова култура и вкус към към доброто и вдъхновяващо кино винаги са били основна цел на организаторите.

СОФИЯ ФИЛМ ФЕСТ (Sofia International Film Festival) е не само най-голямото международно киносъбитие на България, но и един от ключовите фестивали в Югоизточна Европа. Започнал като тематичен мюзик фест, преминавайки през своите 25 издания, СФФ вече е събитие със сериозни заявки и пред най-взискателните зрители, представяйки актуалните тенденции в световното кино и най-новото от българското кино пред света. През 2007 СФФ се нареди сред 50-те топ фестивала на сп. „Варайъти”. От 2010 фестът е акредитиран от FIAPF (международната федерация на продуцентските асоциации в света) като състезателен фестивал със специализиран конкурс, което го нарежда до Кан, Берлин, Венеция, Торонто, Карлови Вари, Москва и другите най-престижни кинофестивали в света. СФФ е единственият български кинофестивал в календара на ФИПРЕССИ (Международната асоциация на филмовата критика).

Международният кино-литературен фестивал СИНЕЛИБРИ (International book&movie festival CineLibri) е единственият по рода си фестивал за литература и кино, който стартира през 2015 г. Фестивалът има за цел да представя нови екранизации на литературни произведения, създадени през различни епохи в различни краища на света. Той се съпътства от паралелна програма, включваща филмови класики, съвременни европейски филми, филмови панорами, документални и късометражни филми, премиери на книги, лекции и семинари, и други образователни събития.

Филмовият Фестивал МАСТЕР ОФ АРТ е уникално културно събитие и единственият в Източна Европа Международен Филмов Фестивал за документални филми за изкуство, който се провежда ежегодно от 2016 г. Той е фокусиран върху различни артистични подходи в изкуството, а програмата му е посветена на документалното кино, което разглежда творческите виждания върху историята на изкуството и съвременното изкуство с акцент и върху настоящото мултикултурно разнообразие. Мисията на фестивала е да се превърне в алтернативна платформа на масовата култура и да създаде възможности за диалог и сътрудничеството между творците.

публикувано на 14.05.2021 в 12:14

Тематична програма: Киното като ПРИРОДА

28 април (сряда), 18:30 ч., Културен Център G8

В Деня на Земята представяме информация за този специален априлски фокус, селектиран по няколко причини.

На първо място, всеки филм създава свой свят, в който се проектира отношението на авторите към живота в неговото единство, пълнота и целесъобразност, към природата и към всичко около нас. Но извън екранната реалност човешкият вид е точно толкова значим и важен, колкото всяко друго живо творение и всичко дишащо, съществуващо. Това е нашият свят, нашата Земя.

И тъй като „полетът“ е една от най-популярните метафори за творчески процес, за човешкото въображение обвързахме в това специално събитие тематична лекция-дискусия за летящите хищници, изложба на детски рисунки „С разперени криле“ и прожекция на късометражен филм, в който участва изключително красивата Туюк Кисийн (северен сокол).

Изказваме искреното си уважение към участниците в този тематичен фокус за тяхното отношение към света около нас, за усилията им да ни напомнят, че не сме сами и че това, което сме направили за общия ни свят е все още твърде малко.

Програма:

Тематична лекция-дискусия на Павел Якимов, Председател на Българската Соколарска Асоциация – „Домът на Българското Соколарство

Източник: Българска Соколарска Асоциация

„Ние сме Българската Соколарска Асоциация или по-известни като Българска асоциация за запазване на грабливите птици (БАЗГП). От близо вече 20 години сме част от голямото соколарско семейство на Международната асоциация по соколарство и опазване на грабливиге птици – IAF. В него стотици народи от целия свят споделят своя древен и уникален начин на партньорство между птица и човек. Ние българите сме един то първоизточниците му. Нека бъдем ваш скромен домакин и ви разведем из този див, необятен и така прекрасен свят на летящите хищници.“

„С РАЗПЕРЕНИ КРИЛЕ“ –  тематична  изложба на детски рисунки от конкурсите на онлайн списание „Щъркел“ и представяне на списанието и социален проект ЩЪРКЕЛИТЕ от неговия създател Маргарита Друмева

Детско онлайн списание „Щъркел“ съществува от 5 години като бутиково издание за детско творчество в цялото му многообразие. То започна своето съществуване в рамките на Социален проект ЩЪРКЕЛИТЕ, където си дадоха среща повече от 120 деца и младежи, включително с увреждания, в рамките на който бяха реализирани кукления мюзикъл „Силян Щърка“, музикални записи в студио, арт и фото изложби. Първите публикации бяха творчески портрети на талантливи деца, включително със СОП, което представи на обществото техните силни качества, невидими за повечето от нас. До този момент в „Щъркел“ са публикувани около 1300 творчески портрети, произведения от деца и възрастни, които пишат за деца, събития, които отразяват примери за добротворчество от деца за деца, фестивали, школи, училища, включително в чужбина и др. Представяне на детско онлайн списание Щъркел

Тематична филмова прожекция, представена от режисьора Мартин Дангов

Ден за свиждане / България, 2015, 15′; Режисьор: Мартин Дангов · Сценарий: Мартин Дангов, Деян Енев · С: Пенко Господинов, Ахмед Юмер, Георги Керменски, Стойо Мирков, Яна Мошолова, Маргарита Петрова, Димитър Романов. Със специалното участие на Павел Якимов и северния сокол Туюк Кисийн.  

Анотация: Светльо, младо момче със сърдечни проблеми, живее последните си дни в местната болница. Вълко, който споделя стаята с него, решава да изпълни последното му желание – да види жив сокол. По мотиви от разказа на Деан Енев – Градче на име Мендосино.

Фестивали: Официална селекция на Международния Студентстки Филмов Фестивал „Ранно пиле“, 2015; Официална селекция  на V Филмов Фестивал „В обектива“, 2015; Официална селекция на Студентския Филмов Фестивал „Нова вълна“, 2015.

Туюк Кисийн в кадър от филма „Ден за свиждане“                    

публикувано на 22.04.2021 в 23:55

ПРЕМИЕРА на късометражния документално-архивен филм:

„Пристигането на влака на киното в София“

по материали от едноименната изложба, която може да бъде посетена в Културен Център G8

до 24 май 2021 г.

Изказваме дълбока благодарност и признателност на д.изк.н. Петър Кърджилов, автор и съставител на изложбата!

публикувано на 16.04.2021 в 14:04

 

ПРЕМИЕРА на късометражния документално-архивен филм:

„СЪЗДАВАНЕ И ИСТОРИЯ НА ФОНДАЦИЯ „БЪЛГАРСКО ДЕЛО“

част от тематичната програма „Киното като ИСТОРИЯ“

Доц. д-р Марияна Пискова е преподавател по архивистика в ЮЗУ „Неофит Рилски“, Благоевград и дългогодишен изследовател в областта на киноархивите. В рамките на Г8 Кинолекториум: Киното като История продължаваме да представяме нейни ключови изследвания на българските киноархиви, тъй като темата е изключително важна за историята на българското кино. Препоръчваме Ви още едно нейно мащабно историческо изследване на киноархивите, свързани с филма „Героите на Шипка“.   

Изключително сме благодарни на доц. д-р Марияна Пискова, че сподели с нас и с публиката част от своите дългогодишни изследвания и познание по теми, които са особено значими и имат нужда от по-широко популяризиране.

публикувано на 10.04.2021 в 20:30

 

Киното като ИЗОБРЕТЕНИЕ

Дългоочакваната документална изложба

 вече може да бъде посетена от публиката

„Пристигането на влака на киното в София“

9 април – 24 май 2021 г.

За първи път прохождането на киното в София се представя в подобна тематична изложба, която в своята наглед кратка форма обобщава огромен масив свидетелства и анализи на ранната история на киното в България, плод на дългогодишния и задълбочен изследователски труд на нейния автор и съставител – д.изк.н. Петър Кърджилов. Автор на над 120 научни публикации с безспорни и многобройни приноси в попълването на белите полета в историята на ранното кино не само у нас, но и на Балканите. Увлекателно разказани и блестящо илюстрирани с фотографии и изобилни сведения от периодичния печат са кинематографическите сеанси и гастроли в емблематични за столичния културен и обществен живот пространства, кинотеатрите, техните създатели, уредба и дейност, ранните киноснимки, кинохроники и репортажи, свързани с дейността на чуждестранни кореспонденти или продуцирани у нас, запечатали паметни за  българската история събития, а също и премиерните прожекции на тези хроникални и документални ленти на световната сцена. Подобен пълнокръвен прочит на ранния кинематографичен живот в София  досега не е бил достояние на почитаемите зрители.

Началото на тази тематична разходка започва от новото изложбено пространство на открито в Културен Център G8 като продължава в Любителския музей на киното. Изложбата ще бъде съпътствана от две специални събития – официално откриване на обновеното мултифункционално културно пространство на открито в Културен Център Г8 и среща с част от екипа на проекта „Г8 Кинолекториум: Киното като…“ и дискусия, свързана с историята на бъгарското кино през ХХ в. с автора на изложбата  д.изк.н. Петър Кърджилов, доц. д-р Марияна Пискова и доц. д-р Анелия Касабова. Информация за срещата дискусия, очаквайте през май.

Заповядайте на официалното откриване на 16 април (петък) от 16:00 до 19:00 ч.

публикувано на 09.04.2021 в 21:25

 

Тематична програма:  Киното като ИСТОРИЯ

Месец март е посветен на историята, етнографията, материалното и нематериално културно-историческо наследство, свързано с филмовото изкуство.  Радваме се, че имаме възможността да Ви представим специални акценти от дългогодишната изследователска дейност на учени от различни сфери, които киното събира.

Първата публикация на доц. д-р  Марияна Пискова представя основните моменти около създаването и ранната история  на българските киноархиви.

Българският държавен кинoapxив

Други нейни изследвания и публикации може да намерите тук.

Васил Гендов – пробна снимка за ролята на Българан в неговия първи филм „Българан е галант“. Тъй като този първи български игрален филм не е запазен, снимката е единствената изобразителна следа от началото…

 

Емблемата на Фондация „Българско дело“, поставяна в началото на кинопрегледите от 1941 до 1944 г.

 

 

     Визуални материали от публикацията

   „Българският държавен киноархив“

 

 

 

 

 

 

Доц. д-р Анелия Касабова представя на Вашето внимание две много интересни публикации, които чрез историята на два филма реконструрират актуални за своето време културни контексти и социални процеси и взаимоотношения.

По следите на един филм – „Не се сърди, човече“ – един забравен и забранен (?) български филм“

„Вълчицата“

Избраните акценти не са случайни за представянето на този специален месечен фокус от Кинолекториума, защото те едновременно разказват културна и политическа история, но и лични съдби като отразяват влиянието на киното в социалните пластове на нашето общество.

Очаквайте скоро още материали в рамките на тематичния фокус.

публикувано на 31.03.2021 в 20:30

 

Тематична програма: Киното като ОГЛЕДАЛО

 „Разговор с Юлий“  – два документални филма на Юлий Стоянов и разговор за неговото творчество

26 февруари (петък), 18:30 ч., Културен Център G8, цена на билета: 5 лв.

 

Снимка: личен архив – Асен Владимиров

Месец февруари е посветен на българското документално кино под мотото „Киното като ОГЛЕДАЛО“.

Очакваме Ви на специалното тематично събитие „Разговор с Юлий“ по идея на Елдора Трайкова и с подкрепата на Асен Владимиров.

На 26-ти февруари от 18:30 ч. в Културен център G8  ще имате необикновената възможност и преживяване да видите на голям екран два филма на Юлий Стоянов, един от ранните му години – „30 май – 2 юни“ (1967) и неговият последен филм в съавторство с Асен Владимиров – „Срещи с Иречек“ (2009). След прожекцията може да се включите в свободен и непринуден разговор за творчеството на Юлий Стоянов и за българското документално кино – филми, поколения, теми и проблеми.

Юлий Стоянов, завършва кинорежисура през 1956 година в Академията по изкуства в Прага, Чехословакия. Филмографията му надхвърля 60 филма като режисьор, сценарист и актьор.

Юлий Стоянов и Иван Цонев (Личен архив – Асен Владимиров)

 Той е един от забележителните творци, работили дълги години в Студия за хроникални и документални филми и благодарение на които българското документално кино има битие и идентичност. Съвременните кинематографични клишета, наложени от телевизионната персонализирана публицистика, която често се възприема като документално кино са тесни и неуместни за документалните филми, които Юлий Стоянов остави като наследство. За неговото кино може да се мисли единствено в нормите на метаетиката и дълбокото уважение към изкуството и човека, на универсалните стойности, на които се крепи нашия свят във всички времена и пространства.

 

Юлий Стоянов:  „Някога, когато имаше кина в София и в големите градове, в по-хубавите кина имаше пред залата светещ надпис: „Главният филм не е започнал.“ Хората можеха да закъснеят, защото „главният „, това е игралният филм, не е започнал. Тоест, могат да изпушат една цигара, докато мине Седмичният кинопреглед или някакъв малък документален филм. Наричаха ги „приложения“. И който иска, влиза в залата, повечето не влизат – дошли сме за събитието, а не за разни глупости. Все пак с тези „приложения“, трябва да призная, имаше една амбиция – да се култивира гледане и отношение към документалното кино. Допреди няколко години на пл. „Славейков“ съществуваше и кино „Култура“, което прожектираше само документални филми. Това беше, така да се каже, екранът на документалния филм…

* * *

…Всеки, който се занимава с кино, знае, че въобще в основата на киното е документалното кино, хрониката, регистрирането на събитието – с „Пристигането на влака“ на братята Люмиер. И след това то се развива по тази линия. Оказва се, обаче, че това не стига. Работи тази машинка – камерата, и тя може да улови повече неща, а не само улицата или гарата… Човека може да улови, състоянието му, което не е само предмет на занимание на игралните филми, а и на документалните…

* * *

…Искам да ви припомня откъде е тръгнало българското документално кино. Васил Гендов и маса любители са правили всякакви опити – добри и лоши. И от всички тях има останало по нещо и това е безценно, нали? Но ако можем да говорим за някакво начало на българското документално кино, което му дава посока и образ, мисля, че това е Захари Жандов. Фотограф, освен това запален спортист, скиор, планинар, който влиза във Фондация „Българско дело“, взима камера и започва да снима. Човек с вътрешни измерения, с енергия и виждания, с усет. И прави документално кино, което действително е на ниво… Когато гледаме неговите филми от онова време –  малко са, два-три филма е направил, освен спортните репортажи – виждаме, че знае какво прави и го прави със страхотна любов. Емблематичен филм за него и за българското кино е „Един ден в София“. Ако щете, заради метода, заради това как го е направил. Той казва: „Днес е тази и тази дата, 1945 година.“ И тръгва из София. Естествено, не го е заснел само в този ден, но е уловил всичко в деня, за да си го довърши след това. И изгражда една картина (дано не само аз съм толкова запален по филма), която остава като образ на времето – с отношението си, с любовта към града и неговите хора, с откритията, които може би за някои да не са кой знае какви.

Но самото това откритие – да тръгнеш така непреднамерено, е вече голямо нещо…

Целият неформален разговор с Юлий Стоянов (Аудио запис, 7 април 2006) може да прочетете в публикацията на сайта на СБФД.

публикувано на 23.02.2021 в 20:45

 

ОТНОВО НА КИНО

Искаме да споделим с всички приятели на Културен център Г8 нашата радост от отварянето на киносалоните и предстоящите ни срещи с Вас. Наред с нашата филмова програма и културни събития през тази година ще имате възможност да посетите и множество тематични прожекци, дискусии, изложби и други разнообразни инициативи в рамките на проект Г8 Кинолекториум „Киното като…“, който се реализира с финансовата подкрепа на „Едногодишна програма за подкрепа на частни професионални организации в областта на изкуствата“ на Национален Фонд „Култура“ 2020.

публикувано на 01.02.2021 в 15:44

 

Тематична програма: Киното като ПОЛИТИКА

ЦЕНЗУРАТА В БЪЛГАРСКОТО КИНО

Част I: Началото

Д-р Деян Статулов, гл. ас. в Институт за изследване на изкуството, БАН

Темата за цензурата в българското игрално кино е важна както за изследователите, така и за зрителите. Тя допълва и обогатява не само историята на родното филмопроизводство и кинознание в епохата на социалистическата държава, но и дава нов прочит и поглед върху културния живот в нашата страна.

До 1989 г. тезата за съществуването на цензура в полето на културата се препъваше в официалната позиция на управляващата партия и нейните ръководни органи, че цензурни ограничения липсват и че единственото ограничаване на свободата на волеизлеяние е свързано с “борбата срещу остатъците от формализма, космополизма и натурализма”.  Реалните подстъпи към цензурата в киното се осъществяват на институционално (законотворческо) ниво на два етапа. Първият се реализира с приемането на Закона за кинокултурата (1946 г.). Той има една главна и основна цел – монополът на държавата върху вноса, износа и разпространението на филми.

През 1948 г. е приет Закон за кинематографията (1948), който напълно отменя Закона за кинокултурата. С него се слага край на какъвто и да е частен интерес в киното, а философията му е заимствана от всички останали закони, които се приемат в този момент, а именно – пълна национализация. Законът за кинематографията демонстрира вече репресивните механизми. Още с първия член от нормативния акт ясно е зададено посланието: “Кинематографичното дело в страната е монопол на държавата”. Реално в закона никъде не се поставя акцент върху идеологическата цензура, но тя присъства в духа на Закона и най вече в член 2, където е записано “На Българска кинематография” се възлагат следните задачи: да създаде национална българска кинематография; да осъществява нейното централно, планово, художествено и стопанско ръководство”. Законът дава и още едно силно оръжие в ръцете на управляващите – “възможност оттук насетне функционирането на киното в България и визията за неговото бъдеще да се определят единствено и само с укази, постановления и други подзаконови нормативни документи, подготвяни от ръководните кадри на Комунистическата партия.”

В полето на родната филмова кинематография се оказва, че новоприетият закон не покрива достатъчно идеологическата платформа на Комунистическа партия. Ситуацията не е достатъчно добра и постиженията след почти четири години ги няма или не са толкова забележителни, колкото се е очаквало; от друга страна социализмът постоянно търси враг, който да е виновен за неговите неуспехи. Вероятно това са част от причините на 31.01.1952 г. да бъде прието 91-то постановление на Министерския съвет относно състоянието и задачите на българската кинематография. В него се поставят, както стопански и икономически, така и идеологически, и художествени проблеми. Дават се наставления да се разработят въпросите на марксистко-ленинската естетика и принципите на болшевизма: “Министерският съвет отбелязва, че идейно-творческия живот на Главна дирекция на кинематографията е крайно слаб. (…) Все още някои творчески киноработници не са на ясни идейни позиции по основните въпроси на своята практика и са в плен на някои буржоазни формалистични “теории”. Наред с така изложените изводи в постановлението, то набелязва и конкретни решения на проблемите, с които трябва да се съобразят филмовите творци. Това са конкретни поръчки за филми “посветени на социалистическото строителство на нашата страна, които да пресъздадат на екрана образите на новите хора – героите на труда от фабрики, заводи и мини”.

След двадесетия конгрес на КПСС, на който се развенчава култа към Сталин и последвалия пример в България със свалянето на Вълко Червенков, и установяването на Тодор Живков на власт, творците усещат свеж полъх, и оптимизъм. Киното набира сили. Все повече филми се правят от завърнали се от обучение в чужди школи режисьори, сценаристи, оператори. Влиянието на италианския реализъм чувствително завладява и нашите кинематографисти. Появява се алтернативен на официалната доктрина модел – “антиконформисткият филм”. Всичко това бързо се променя, след събитията, които бележат 1956 година в Унгария. Идеологическият комфорт се стеснява. Така се случва със специално излязлото Постановление на ЦК на БКП по повод филма на Бинка Желязкова “Животът си тече тихо /Партизани/” (1957), с което се дава да се разбере, че бдителите за идеологическа чистота изпълняват своите задължения. “В живота си тече тихо” нашата действителност се показва едностранчиво и изопачено. Този филм фактически развенчава образа на народните партизани, хвърля клевета върху тяхната борба, прави неверни обобщения за нашата действителност”. Премиерата на филма е отложена с цели 31 години по-късно, вече в последните години на Перестройката през 1988 г. С него са заклеймени още няколко филма, които не отговарят на идеологическата доктрина. Не случайно Постановлението не е прието от Министерския съвет, а от ЦК на БКП, което ясно говори вече за срасналата се в едно държавна и партийна политика. През годините на няколко пъти, чрез пресата или на нарочени срещи между художественотворческата интелигенция и висшето партийно ръководство се напомня за истинската роля и задачите, които са поставени пред родните кинематографисти.

Киното не е изолиран случай, напротив. Механизмите за сплашване по това време са идентични във всяка една сфера на научния, технически и културен живот в страната. Важното е идеологическата чистота да остане непокътната. А за тази цел не са жалени средства и похвати, човешко достойнство и творческа свобода.

публикувано на 01.02.2021 в 15:10

Въведение към тематична програма „Киното като ПОЛИТИКА“

Придържайки се към образователния фокус на проекта „Г8 Кинолекториум: Киното като…“ ще ви запознаем с един любопитен момент около създаването и развитието на идеята за български киноархиви – документи и филми, както и опазването на натрупания и развиващ се кинофонд, именно в контекста на възможностите за политическо влияние върху производството и разпространението на филми, аудиовизуални форми и съдържание.

На 31 март 1941 година е учредена Фондация „Българско дело“, чрез която се институционализира държавната политика по отношение на използването на киното и филмите за агитация и пропаганда. Основното средство за тези дейности става седмичния кинопреглед и филмите с агитационна цел – игрални, културни, туристически, спортни и т.н. Фондацията функционира до 1948 година като за това време са създадени над 350 кинопрегледа.

Част от тях вече са в дигитализирания фонд на Българска национална филмотека, който можете да откриете благодарение на проекта и портала European Film Gateway

С подбрани акценти от дейността на Фондация „Българско дело“, може да се запознаете по-долу, а всички дигитализирани кинопрегледи са достъпни на портала European Film Gateway

ПРЕГЛЕДЪ 34

ПРЕГЛЕДЪ 109

ПРЕГЛЕДЪ 147

Очаквайте скоро интересни публикации и материали по темата „Киното като ПОЛИТИКА“.

публикувано на 31.01.2021 в 23:10

 

Тематична програма: Киното като ОТКРИТИЕ

На 13 януари честваме Денят на българското кино

 Въпреки че няма да можем да го отбележим, както досега, със специални събития и програма от български игрални и документални филми, на които да поканим и посрещнем Вас – нашата публика в киносалоните и пространството на Културен Център G8, Ви представяме анонс за  една дългоочаквана изложба:

„Пристигането на влака на киното в София“ 

Тя трябваше да бъде открита на 8 декември 2020 г. или на 13 януари 2021 г. , две знакови за историята на българското кино дати – осъществяването на първата кинопрожекция в България на 8.XII.1896 г. в София и официалната премиера през януари 1915 г. на първия български игрален филм – комедията „Българан е галант” с режисьор Васил Гендов и продуцент Аладар Оттай (Остерайхер), един от собствениците на кино „Модерен театър“.

Това са и хронологическите рамки на подготвената документална изложба, материализираща една „тематична разходка“ през годините, запечатали ранната история на „кинематографа“ в България и в частност в столицата – от осъществяването на първите сеанси, прожекции и представленията на гастролиращи кинематографи, през установяването на първите подвижни кина и логичната скорошна поява на първите стационарни кинотеатри до създаването на първия български игрален филм. Увлекателно разказани и блестящо илюстрирани с фотографии и изобилни сведения от периодичния печат са кинематографическите сеанси и гастроли в емблематични за столичния културен и обществен живот пространства, кинотеатрите, техните създатели, уредба и дейност, ранните киноснимки, кинохроники и репортажи, свързани с дейността на чуждестранни кореспонденти или продуцирани у нас, запечатали паметни за  българската история събития, а също и премиерните прожекции на тези хроникални и документални ленти на световната сцена.

За първи път прохождането на киното в София ще бъде представено в подобна тематична изложба, която в своята наглед кратка форма обобщава огромен масив свидетелства и анализи на ранната история на киното в България, плод на дългогодишния и задълбочен изследователски труд на нейния автор и съставител – д.изк.н. Петър Кърджилов. Автор на над 120 научни публикации с безспорни и многобройни приноси в попълването на белите полета в историята на ранното кино не само у нас, но и на Балканите.

Подобен пълнокръвен прочит на ранния кинематографичен живот в София  досега не е бил достояние на почитаемите зрители, като те ще имат възможност да посетят изложбата в Културен Център G8, когато киносалоните бъдат отново отворени.

Изложбата „Пристигането на влака на киното в София“  е част от тематична програма Киното като ОТКРИТИЕ в рамките на проект „Г8 Кинолекториум: Киното като…, създаване на мултифункционално културно пространство на открито и стимулиране на взаимодействия между Културен Център Г8 и публиките чрез провеждане на разнообразни тематични събития в контекста на филмовото изкуство“, който се реализира с финансовата подкрепа на „Едногодишна програма за подкрепа на частни професионални организации в областта на изкуствата“ на Национален Фонд „Култура“.

публикувано на 13.01.2021 в 13:40

 

 

Тематична програма – Киното като ЕКСПЕРИМЕНТ

В тематичната програма вече можете да прочетете две нови публикации на д-р Лили Джагарова –  „ДИГИТАЛНО ИЛИ МЕДИЙНО ИЗКУСТВО“ и  „ВИДЕОАРТЪТ КАТО АРТИСТИЧНА ФОРМА И ПРАКТИКА“ и да видите визуални презентации на нейни авторски дигитални артистични проекти.

Дигитално изкуство или медийно изкуство Автор: д-р Лили Джагарова

Видеоартът като артистична форма и практика Автор: д-р Лили Джагарова

 

„Предопределяне“, автор Лили Джагарова

„конТра“, автор Лили Джагарова

публикувано на 11.04.2021 в 20:36

Въведение към тематична програма „Киното като ЕКСПЕРИМЕНТ“

Творчеството и изкуството са естествена форма на свобода – на духа, на ума, на човека. Свободата, която се намира в безкрайните възможности за създаване на алтернативни реалности и светове, но и за срещи на хора, размисли, представи, идеи, съдби и емоции. Потапянето в световете на другите, колкото и субективно да изглежда за отделните участници – творци, изпълнители, публика, то едновременно с това е и споделено преживяване, преживяване с другия и така подпомага изграждането на собственото, но и на общите понятия за битие и свят – вътрешни и външни. Експериментите в изкуството не са самоцел или проява на краен нарцисизъм, а опити за откриване на нови пътища към душата, едни към други, на нови връзки между хората в различни времена и пространства.

Но киното като експеримент създава и свое собствено поле на възможности за изследване в дълбочина на един специфичен процес на трансформация – как създаваната алтернативната реалност се превръща в наситено естетическо споделено преживяване. Затова за експерименталното кино и филми става особено важна способността за създаване на връзки, на мостове между субективните светове, събития, представи, идеи, емоции.

В тематичния модул посветен на късометражното алтернативно кино и видеоарта от Кинолекториума на Г8 „Киното като…“ ви представяме:

 

C.O.R.O.N.A. DEPARTMENT 19 | #coronadept19

50 души, 50 различни умове, 50 елемента от различни системи бяха изправени пред обектива с едно табло. Там те бяха умишлено “съблечени” до своето първоначално състояние: без име, без марка, без заглавие. Без досие. ID, код, локация.

Един образ. Едно послание. Това е всичко.

 

Научете повече за проекта на:

Website: http://www.coronadept19.com

Facebook: https://www.facebook.com/coronadept19

Instagram: https://www.instagram.com/coronadept19

 

Добавяме към темата „Киното като ЕКСПЕРИМЕНТ“ и два експериментални филма:

Jonathan Livingston

Джонатан: Пламен Стойков

Оператор: Рашко Раков

Монтаж: Рашко Раков

Мъж в затвора. Затвор, построен от самия него. Построен от мислите му. Търси изхода. Изходът към свободата. Свободата на ума.

 

Tough Without Music

Ханк: Пламен Стойков

Глас зад кадър: Александър Митрев, Лилия Гелева

Оператор: Рашко Раков

Монтаж: Рашко Раков, Борис Ненов

Звуков дизайн: Борис Ненов

Късометражен студентски филм, базиран на книгата на Чарлс Буковски „Записки на стария мръсник“.

Голяма благодарност на Рашко Раков, Йоана Попова и на всички замесени в тези смели проекти. Както и на Лили Джагарова за представянето на темата. Очаквайте скоро още публикации за експерименталното кино и видеоарта на нашите информационни канали. Надяваме се да можем да ги представим и “на живо” пред зрители и приятели в пространствата на Културен център G8.

публикувано на 30.12.2020 в 17:42

Проект „Г8 Кинолекториум: Киното като…, създаване на мултифункционално културно пространство на открито и стимулиране на взаимодействия между Културен Център Г8 и публиките чрез провеждане на разнообразни тематични събития в контекста на филмовото изкуство“ се реализира с финансовата подкрепа на „Едногодишна програма за подкрепа на частни професионални организации в областта на изкуствата“ на Национален Фонд „Култура“.